Mootorsae kasutamine külmal talvel

Mootorsaag

Lumi, jää ja madalad temperatuurid mõjutavad töörisitade kasutusomadusi päris suurel määral. Sellegipoolest on vajadus näiteks mootorsaagi ka talvel kasutada. Et mootorsaag töötaks tõrgeteta, toome järgnevalt mõned talvised nipid lisaks tavahooldusele.

-          Lisaks talveasendile seadmisele on mõtekas külmaks perioodiks paigaldada saele ka uus süüteküünal ja õhufilter.

-          Saeketiõli tuleks välja vahetada talvise vastu. Selleks tuleb ketiõlipaak tühjaks kallata ning kasutada „vedelamat“ ning madalama kristalliseerumistemperatuuriga saeketiõli. Sünteetiline saeketiõli on kindlasti talvisel kasutamisel parem, kui mineraalne saeketiõli, STIHL valikust sobib talviseks kasutamiseks ideaalselt SynthPlus saeketiõli, mille külmakindlus on kuni -25°C

-          Nagu tavaliseltki mootorsae kasutamisel, on alati mõtekas hoida saekett terav ja mõned teravad lisaketid tagavaraks. Väga külmunud puidu puhul võib kaaluda ka saeketi teritusnurga muutmist ca 5 kraadi väiksemaks (rahvakeeli „nürimaks“), väiksema teritusnurgaga kett ei ole rabeda külmunud puidu sees nii agressiivne ega tekita vibratsiooni.

-          Miinuskraadidega on mõtekas kasutada ka kõvasulamhammastega saeketti, mis püsib külmunud puidu sees oluliselt kauem teravam, kui tavakett

-          Viimaseks tasub teha kõik selleks, et segukütuse hulka satuks võimalikult vähe kondensaatvett. Selleks tuleks üritada segukütust hoida pidevalt konstantsel temperatuuril. Kui vähegi võimalik, tuleks vältida kütusekanistri tõstmist puhkeajaks sooja kohta ja tööajaks jälle välja külma kätte. Pidev suur temperatuuride vaheldumine põhjustab niiskuse kondenseerumist kanistri sees. Et kondensaadi tekke oht võimalikult väike oleks, tasub segukütust segada ka võimalikult väikeste koguste kaupa. Segukütust tulekst teha enam-vähem nii palju, kui parajasti tööks vajalik ning selle lõppemisel uus segu valmistada.