Akuseadmed

Miks ja kuidas? Peamised akudega seonduvad müüdid.

Läbi aegade on akutehnoloogia arenedes ja populaarsemaks muutudes hakanud levima mitmeid müüte ning oletusi. Kuid kas need on õiged? Võtame mõningad peamised akudega seonduvad müüdid luubi alla ja seletame lahti nende tagamaad ning tegelikkuse.

Kas akude pikaajaline laadimine on ohtlik? Kas aku võib ülekuumenemise tõttu põlema süttida?

Müüt: Kui jätate aku laadijasse liiga kauaks, tekib ülekuumenemine, mille tagajärel hakkavad aku elemendid sulama või koguni süttivad põlema.

Tegelikkus: Aku sulamine ja tuleoht on probleem, mida tõstetakse üles pidevalt, see puudutab kõiki akuseadmete kasutajaid. Tänu liitium-ioon tehnoloogiale on ülekuumenemise risk väga madal, selle tagab akudele sisseehitatud juhtimissüsteem. Kui aku saab laetud annab juhtimissüsteem signaali ning aku laadimisprotsess lõppeb, toiteahel katkestatakse ning vool enam akusse ei pääse, see välistab kardetud ülekuumenemise ohu.

Müüdi päritolu: Müüdil on tõepõhi all, sest aku ülekuumenemise tõttu võib olla tagajärjeks sulamine, süttimine või aku plahvatamine. Laadimisprotsessi ajal võib aku ületada lubatud temperatuuri, sellega kaasneb elementide sulamine/põlemine. Teadlased nimetavad sellist protsessi kui „temperatuuri põgenemiseks“ – temperatuur muutub kontrollimatuks ning väljub akust sulatades läbi erinevate materjalide. STIHL pöörab aku tehnoloogiat arendades sellele väga suurt tähelepanu ning tugineb kõrgeimatele ohutusstandartitele, mis takistavad üleliigset kuumust ja selle tekkimist.

Kõrgeimad ohutusstandardid: STIHL Liitium-ioon akud

STIHL kasutab kõikides oma akudes kvaliteetseid liitium-ioonil põhinevaid elemente. Nii akud kui STIHL laadijad on varustatud kaitsemehhanismidega, mis takistavad üleliigset laadimist ja liigse kuumuse tekkimist. Juhtimissüsteem omab kontrolli iga akusse paigaldatud elemendi üle, kui aku temperatuur on liiga kõrge, siis laadimisprotsess katkeb. Integreeritud andur mõõdab temperatuuri aku kõige soojemas punktis. Samuti kui Teie STIHL aku muutub tööd tehes kuumaks, lülitub seade kriitilises temperatuurivahemikus automaatselt välja.

Aku ja laadija on pidevas andmevahetuses: kui aku laetus jõuab umbes 80% -ni, lülitab laadija automaatselt väga madalale ja õrnale laadimisvoolule. Kui aku on täielikult laetud, lülitub laadija välja ja peatab toiteahela. Laadijad, nagu näiteks kiirlaadija AL 500, toetavad ka aku temperatuuri langetamist integreeritud jahutussüsteemi abil. Seega ei pea muretsema, kui jätate oma aku üleöö sisse.

Kõik akud on kaetud tugeva korpusega, mis ennetavad erinevate loodustingimuste ligipääsu, kuid siiski tuleb akut või integreeritud akutoodet kaitsta niiskuse, vihma, kuumuse või avatud tule eest. Maksimaalne soojuskoormus ei tohi ületada 100 ° C.